A következő éveket meghatározó Stratégiát 2017. októberében fogadta el a Kormány.

A Stratégia a következő 10 év turizmusának nagykönyve, zsinórmértékként szolgál a turizmus minden cselekvő szereplője számára. A Stratégiában megfogalmazott missziónk alapján azért dolgozunk, hogy elmeséljük Magyarország történetét, és a turizmus fejlesztésén keresztül biztosítsuk az ország gyarapodását. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 célja, hogy a magyar turizmus GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása a jelenlegi 13-ról 16 százalékra növekedjen 2030-ra, ezáltal Magyarország 19 helyet lépjen előre a turizmus nemzetközi versenyképességi listáján. Emellett elérendő célként határozza meg, hogy 2030-ra a kereskedelmi szálláshelyeken megduplázódjon a vendégéjszakák száma, a fejlesztéseknek köszönhetően 1000 szállás- és vendéglátóhely újuljon meg, és a Magyar Turisztikai Ügynökség részvételével 500 projekt valósuljon meg. A Stratégiáról készült videó a dokumentum fő üzeneteit és adatait illusztrálja öt percben, közérthető formában. ” Forrás: https://mtu.gov.hu/cikkek/strategia

A bemutató videó itt érhető el.

2021-ben, a pandémia miatt felülvizsgálták a korábbi stratégiát: A Turizmus 2.0 célja, hogy bemutassa a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 felülvizsgálata során azonosított beavatkozási pontokat, újabb ágazati szemléletmódokat, valamint a magyar turizmus versenyképességét növelő lehetőségeket. A dokumentum 12 irányvonalon keresztül mutatja be a turizmus- vendéglátás aktuális helyzetéhez viszonyított fejlődési lehetőségeket és veszi sorra az ezekkel kapcsolatos teendőket. A Turizmus 2.0 továbbá kiemelten foglalkozik a Vendéglátás, MICE, Egészségturizmus, Vallásturizmus, Értékesítés területeivel, mely területek számottevő fejlődési tartalékkal rendelkeznek. (Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség, 2021.)

A Magyar Turisztikai Ügynökség által készített Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030. 2.0 innen tölthető le.

A 2023-ban frissített változat itt érhető el.